Neem jij genoegen met 70% van je salaris?

Door Mirjam Peek. ‘Wij gaan voor 70% respons’, zegt de directeur van organisatie X. Het is een van de doelstellingen van de betreffende organisatie voor het Preventned- traject. Een mooie doelstelling voor de betrokkenheid van medewerkers zou je zeggen. Een doelstelling die zeker niet altijd wordt gehaald. Het straalt een mooie ambitie uit. Kortom een […]

Inspiratiefilmpjes | Visie op Eigenaarschap

Door Mirjam Peek. Ik en mijn collega’s geloven dat je écht impact kan hebben met eigenaarschap en dat iedereen eigenaarschap op zich kan nemen. Dat begint natuurlijk bij jezelf. Maar hoe krijg jij jouw medewerkers zo ver dat zij dit ook gaan doen? Ter inspiratie heb ik een paar mooie filmpjes gevonden die passen bij onze […]

Gelukkige medewerkers zijn waardevoller

Door Eveline Berende. Ik geloof sterk in de waarde van gelukkige medewerkers. Medewerkers die gelukkig zijn in hun werk zijn productiever, creatiever en gewoonweg waardevoller voor een organisatie. Iemand anders gelukkig máken is moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk. Maar wat kan je als organisatie wél doen om alle medewerkers fluitend naar hun werk te […]

Wat maakt een mens gelukkig?

En wat kan je als werkgever doen om het geluk van jouw medewerkers te stimuleren? Door Eveline Berende. Wat maakt dat de ene persoon gelukkig is en de ander niet? Dat antwoord willen we allemaal wel weten. Hét geheim van geluk heb ik niet voor je, maar ik kan wél wat licht laten vallen op […]

Rendement | Organisaties onderling vergeleken

Door Duco Molenaar. In deze aflevering van de rendementscyclus ga ik dieper in op de factoren die het rendement kunnen voorspellen. En hoe dit samenhangt bij verschillende organisaties. Rendementsvraagstuk Beslissers in een organisatie maken vaak de volgende afweging; ‘Moeten we wel of niet ‘deze investering’ doen, en als we dat doen wat is dan de […]

Een exit-gesprek als je nieuw in dienst bent

Door Mirjam Peek. ‘Wat ga je doen ná deze functie?’, vroeg de directeur aan Erik-jan toen hij net in dienst was. Erik-Jan zat even met zijn oren te klapperen. Toch wel enigszins verbaasd dat bij een kennismakingsgesprek al meteen werd vastgesteld dat hij niet lang zou blijven. Samen bespraken zij daarna de ambities van Erik-Jan. […]